Priama reč na utorok 10

Dnes bývalý futbalový rozhodca Pierluigi Collina.

– Na Slovensku sa stáva, že rozhodcovia v nižších súťažiach musia niekedy utekať pred nahnevanými fanúšikmi. Aj vy ste niekedy utekali?
 – Stáva sa to aj v Taliansku, no ja som, našťastie, nikdy nič podobné nezažil. Zažil som zápasy, pred ktorými fanúšikovia napadli hráčov súpera. To je niečo, čomu skutočne nerozumiem. A vôbec nechápem, keď sa to deje v mládežníckych zápasoch. Nerozumiem, ako môžu rodičia hráčov v dorasteneckých súťažiach nadávať súperom, rozhodcovi, ba dokonca nadávajú trénerovi za to, že nepostavil do zápasu ich dieťa. Títo ľudia úplne zabúdajú, že zmysel futbalu pre mladých ľudí je naučiť ich spolupráci so spoločným cieľom dosiahnuť dobrý výsledok. To je niečo, čo budú celý život potrebovať. Kolektívne športy ich to môžu naučiť. To je to najdôležitejšie, čo si mladý človek z futbalu môže vziať.

(Zdroj: časopis .týždeň, 19/2011, otázky kládli Juraj Kušnierik a Peter Bálik)


Na slová pána Collinu reaguje TlusŤjoch:

Poněkud jiný názor než Mr. Collina jest zde prezentován.

kopana-w

(Zdroj: Domácí vševěd – ilustrovaný slovník vědomostí ze všech oborů domácího hospodářství, rodinného a společenského života. Autor Josef Kafka, Praha 1925–1926)

Komentáre

Pri komentovaní vás prosíme o dodržiavanie elementárnych zásad slušnosti.
Pokiaľ neviete, aké to sú, asi vám niet pomoci, ale predsa len - skúste pozrieť do záveru tohto článku.

pepa | 19. 3. 2014 St 4:55 |   [1]

P. Collina by asi zíral, kdyby věděl, co všechno se v českém mládežnickém fotbale děje…
(mužstvo mladších žáků nechá vyhrát soupeře, na oplátku mužstvo starších žáků nespadne do nižší soutěže… to je ta pravá kolektivní výchova!)

reagovať

Jago | 19. 3. 2014 St 6:15 |   [2]

Safra, to musel tahle moudrá slova pronést zrovna tenhle v Čechách tak populární sudí? A ještě ke všemu s takovým jménem? :-D

reagovať

lojzo | 19. 3. 2014 St 7:27 |   [3]

[2] Aha, zabudol som, že českí futbalisti ho v láske nemajú (matne si spomínam, že niekedy niekde odpískal niečo, o čom tvrdia, že nebolo kóšer, ale konkrétnejšie si to nepamätám). Tak či tak, celý ten rozhovor je výborný, ten pán to má v hlave zrovnané.

[1] No veď práve, keď človek vidí pomery v našom (myslené československom) futbale… :-/

reagovať

Tlusťjochweb | 19. 3. 2014 St 9:29 |   [4]

Zlatá slova, simulování faulů (jak mne to naučil trenér) nyní používám i v práci.

reagovať

SV | 19. 3. 2014 St 12:22 |   [5]

[4] hej? môžeš prosím ťa túto prínosnú praktiku bližšie opísať? ;-)

reagovať

SV | 19. 3. 2014 St 12:23 |   [6]

[3] „celý ten rozhovor je výborný, ten pán to má v hlave zrovnané“ aj mne sa zdá.

reagovať

Tlusťjochweb | 19. 3. 2014 St 19:52 |   [7]

[5] To nemůžu, šéf by mi to pak nežral.

reagovať

kety | 19. 3. 2014 St 22:59 |   [8]

Ilustrovaný slovník vědomostí pravdu dí. Před pár lety mi kluci v tělocvičně při fotbalu míčem málem urazili hlavu. A to byla jen odražená rána! Na to se nezapomíná… ;-) Ani diváci nejsou v bezpečí.

reagovať

SV | 20. 3. 2014 Št 9:23 |   [9]

[7] on sem chodí aj tvoj šéf? 8 – )

reagovať

SV | 20. 3. 2014 Št 9:25 |   [10]

aháá, tak preto je Tlusťjoch taký múdry! domáceho vševeda doma má! ;-)

reagovať

SV | 20. 3. 2014 Št 9:31 |   [11]

…hm, mám dojem, že šport v tom výkonnostnom slova zmysle vedie k „zosurovění mravu“ nielen pri futbale.....nedávno som čítala článok okolo Mt.Everestu, to bolo niečo…hrozné…

reagovať

quick | 20. 3. 2014 Št 17:50 |   [12]

[11] Proč?

reagovať

kopretinkaweb | 20. 3. 2014 Št 21:08 |   [13]

[11] to myslíš tie zamrznuté mŕtvoly?

reagovať

Oby | 21. 3. 2014 Pia 11:26 |   [14]

Ale no taaaak… Snad si nebudeme kazit víkend nějakým Everestem… Mějte se všichni krásně. :-)

reagovať

SV | 21. 3. 2014 Pia 12:21 |   [15]

[14] aj tebe pekný vík ;-)

reagovať

SV | 21. 3. 2014 Pia 12:23 |   [16]

[14] Everest ani žiadny iný štít ti víkend nepokazí, neboj. je nádherný. problém je v ľuďoch.

reagovať

SV | 21. 3. 2014 Pia 12:24 |   [17]

[13] aj tie.

reagovať

SV | 21. 3. 2014 Pia 12:28 |   [18]

[12] …pretože mnoho ľudí v komentároch zastávalo názor, že nechať niekoho zomrieť kvôli športovému výkonu je v dnešnej slávnej civilizácii úplne ok.

reagovať

SV | 21. 3. 2014 Pia 12:30 |   [19]

[12] + [13] holky máte môj mailík, môžeme sa o tom porozprávať tam. aby sme náhodou niekomu nedajbože nepokazili víkend.

reagovať

Oby | 22. 3. 2014 So 23:41 |   [20]

[19] Se nemusíš hned ježit… :-) Já jsem o tom nevěděla, a tak mi přišlo poněkud nechutné dláždit naši útulnou Kavárničku zmrzlejma mrtvolama. :-( Podle mě je velký kus problému v organizaci. Když tam pustěj kdekoho – bez pořádného tréninku a vybavení, nemůžou se pak divit, že na to někteří při cestě nahoru nebo dolů dojedou. Za sebe si opravdu nedovedu představit v těch podmínkách, kdesi v nebesích, dýchat se nedá, sotva lezu, jazyk na vestě, že ještě někomu pomáhám. :-/

reagovať

Jago | 22. 3. 2014 So 23:43 |   [21]

[20] Já si nedovedu představit, že bych tam vůbec lezl. :-(

reagovať

Oby | 22. 3. 2014 So 23:49 |   [22]

[21] Jsi můj člověk! :-)

reagovať

quick | 23. 3. 2014 Ne 9:07 |   [23]

SV ten článek musel pořádně zvednout ze židle, myslím, že by sem mohla dát odkaz nebo něco blíž napsat. Když jsem hledala podklady pro „tohle“:http://www.nasblog.eu/…oze-tam-je-i narazila jsem také na všelicos, co bych raději neviděla. Některé fotografie jsem včas nestačila zavřít, bylo lepší je nevidět, v tom má Oby pravdu, protože to pořád vyskakuje před očima.
Je to o lidech a nemusí být zrovna na Everestu, kde je situace mnohem složitější, stačí ujet od nehody na silnici.

reagovať

quick | 23. 3. 2014 Ne 9:10 |   [24]

[23] Omlouvám se, asi jsem zas dala někam jinam uvozovky, modré mělo být „tohle“. Dělala jsem to podle tvého návodu, Oby, ale asi špatně pochopila. :-( :-(

reagovať

Oby | 23. 3. 2014 Ne 11:27 |   [25]

[23] Odkaz snad není nutný, ono stačí naťukat do googlu vyhledávače pár klíčových slov a něco jistě vypadne… Máš pravdu, že je to o lidech, ale ve více extrémních podmínkách člověk zkrátka jedná více sobecky.

[24] Není mi jasné, kde se stala chyba, vypadá to, že jsi pokus o odkaz naklepala dobře. Snad jen – mně se dělají oboje ovozovky nahoře… ale nevím, jestli to má nějaký vliv.

reagovať

kopretinkaweb | 23. 3. 2014 Ne 12:25 |   [26]

[20] nemyslím si,že tam lezie kde-kto,všetko sú to trénovaní ľudia.........ide tam o život,každý tam ide s vedomím,že tam môže zařvat…ťažko niekoho odsudzovať...­...nevieme,ako by sme sa zachovali my na ich miestach.....­...v tak extrémnych podmienkach si predsa každý chráni svoj život,pomôcť niekomu môže znamenať že nebude jedna mŕtvola,ale viac.........

reagovať

lojzo | 23. 3. 2014 Ne 17:29 |   [27]

[26] „nevieme,ako by sme sa zachovali my na ich miestach“ Ja som si sám sebou istý – nijako. ;-) Nevidím najmenšiu šancu, žeby som sa tam niekedy ocitol (uznávam klasický dôvod „pretože existuje“, ale na svete existujú tisícky iných miest, ktoré by som navštívil radšej). 8-)

reagovať

pepa | 23. 3. 2014 Ne 20:23 |   [28]

[26] všetko sú to trénovaní ľudia
to se tedy sakramentsky pleteš

reagovať

Jago | 23. 3. 2014 Ne 21:11 |   [29]

[24] Asi to bude těmi uvozovkami. Když píšeš komentář přímo sem, udělají se oboje uvozovky nahoře, ale když si ho napíšeš předem a pak ho sem zkopíruješ z wordu, kde jsou dole a nahoře, jsou takové i tady, a pokud je tu nepřepíšeš, Texy! nepozná, že má jít o odkaz. ;-)

reagovať

kety | 23. 3. 2014 Ne 22:03 |   [30]

[25] Vždycky jsem žila v představách, že horolezci musí být maximálně féroví a spolehliví lidé, kteří jsou v krajním případě schopni třeba se i obětovat pro kamaráda. A předpokládala jsem, že do tak extrémních podmínek spolu jezdí jen skutečně dobří kámoši.

reagovať

lojzo | 23. 3. 2014 Ne 22:07 |   [31]

[30] Myslím, že to stále tak je (ak nie, ani mi radšej neberte ilúzie ;-) ). Ale to, čo sa deje na Evereste, už ani nie je horolezectvo, skôr masový turizmus. :-/

reagovať

Jago | 23. 3. 2014 Ne 22:17 |   [32]

[31] Onehdy jsem četl, tuším na iHned, že si nepálská vláda nějakou část této turisticky populární hory nějak propachtovala či co. Moc si to nepamatuji, protože mě rozčílil redaktor, který v tom článku psal notoricky „Himaláje“ místo „Himálaj“.

reagovať

kety | 23. 3. 2014 Ne 22:21 |   [33]

Podobný hyenismus lze ale pozorovat i jinde v běžném životě. Bohužel. Mnozí lidé jsou srabi, ani jim nemusí jít o život. Slyší volání o pomoc a raději zavírají dveře i okna. Vědí, že se v sousedství děje násilí na dětech nebo dospělých a nezasáhnou ani to neohlásí… Je to smutné. :-(

reagovať

lojzo | 23. 3. 2014 Ne 22:23 |   [34]

[32] Po slovensky sú Himaláje správne. ;-)
Ozaj, vieš, ako sa povie Yeti po maďarsky? ;-)

reagovať

kety | 23. 3. 2014 Ne 22:43 |   [35]

[34] Můžu já? YETI alias HAVASI EMBER ;-) (s nápovědou překladače)

reagovať

Jago | 23. 3. 2014 Ne 22:44 |   [36]

[34] My a Rusové (Гималаи) máme halt něco extra. Maďarsky téměř neumím, stran yetiho se tudíž nechám rád poučit.

reagovať

Jago | 23. 3. 2014 Ne 22:50 |   [37]

[36] Jo a právě jsem zjistil, že v češtině se správně píše yetti. Člověk se pořád učí… :-(

reagovať

Jago | 23. 3. 2014 Ne 22:54 |   [38]

reagovať

kety | 23. 3. 2014 Ne 23:38 |   [40]

[38] Doufám, že nebudeš chtít kvůli reportáži nasadit život a nepřihlásíš se společně s těmi davy. ;-) Úspora neúspora… :-)

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 10:59 |   [41]

[20] ok. taky že se ježit vôbec nemôžem ;-) len vlčiť ;-)

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 11:12 |   [42]

[23] quick, ten článok bol tak hrozný a temný, že som si ho nikde neuložila. takže sem odlink dať nemôžem. ale skúsim niečo napísať. niečo malinko o horách viem, kvapátenko aj o výškach, kde sa už dýcha nedobre. jedna milá tiežturistka ma takmer skopla do priepasti a prerazila ruku mačkami. uhla som o milimeter a o sekundu. ponáhľala sa hore. a to som bola len v Alpách. žiadne myslenie zatemňujúce výšky to neboli. by som ju pokojne pustila, nemusela ma skopávať do priepasti…

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 11:26 |   [43]

ono tá hrôza nebola ani tak o tom článku ako takom. ani o tých fotkách. aj keď pekný pohľad to teda nie je. ale oveľa horší bol pohľad do duše a myslenia účastníkov rozsiahlej diskusie k článku. chápem, že v tých výškach sa niekedy ani pri najlepšej vôli pomôcť nedá. nejde to. od určitej výšky, ak sa človek prestane hýbať, tak zmrzne.
lenže mnohokrát tam zomrú aj ľudia, ktorým by sa ešte pomôcť dalo. nieže ich niekto stretne na ceste dolu a nevládze ich zniesť. o nich nikto ani nezakopne, pretože ide hore. proste nechajú zomrieť človeka, pretože idú hore na kopec.
keby niekto videl v meste ležať na zemi človeka a prekročil by ho s tým, že on ide do práce, tak by to nikomu asi nepripadalo úplne ok.
ale že niekto toto isté urobí cestou na Mt. Everest, pretože ide na výlet, tak to je akože ok. mnoho takých názorov v tej dikusii bolo. a z toho ma mrazí.....

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 11:59 |   [44]

..napr. skupinka filmárov natáčala rozhovor s jedným myslím kanadským učiteľom, ktorý uviazol a nevládal ďalej. natočili rozhovor a nechali ho tak. do rána zomrel. boli viacerí a on bol len jeden. možno mu už nebolo pomoci. ale oni to ani neskúsili…napr­.jeden myslím izraelský horolezec cestou hore stretol človeka v zlom stave. otočil sa a na chrbte ho vliekol dole. prišiel o veľa prstov. ale dostali sa dole. obidvaja. nikto mu nepomohol, nikto nedal ani trochu kyslíku, vody, nič. lebo oni išli predsa hore…

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 12:03 |   [45]

Indiáni majú také pekné príslovie:„nikdy nesúď nikoho, pokiaľ si nechodil sto dní v jeho mokasínach…“ takže tu nebudem mudrovať od tejto nížky o tom, ako by som sa zachovala v tej situácii ja. neviem. ale myslím si, že ja by som tam blízkeho človeka nenechala. aj keď je dosť možné, žeby sme tam ostali obidvaja.

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 12:38 |   [46]

[31] ja si to tiež myslím. o tých horolezcoch. takže neboj, tvoje ilúzie sú u mňa v úplnom bezpečí ;-)

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 12:43 |   [47]

[31] to, čo sa deje na Evereste, nie je veru ani horolezectvo, ani turizmus, skôr masový debilizmus a ľudská bezohľadnosť v jej najhoršej podobe......

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 12:44 |   [48]

[23] on ma ani tak nenaštval, ako bolel. chudák hora.....

reagovať

SV | 24. 3. 2014 Po 12:51 |   [49]

[39] oni mali silu sa tam ešte aj pobiť? 8 – / no teda. v Alpách som postretla turistu, ktorého hore horou ťahal horský vodca na lane. niečo ako dogtrekking ;-) a druhý ho tlačil. aký pôvab má takto dosiahnutý vrchol, tak to teda neviem, no ale ľudia sú rôzni ;-)

reagovať

lojzo | 24. 3. 2014 Po 13:20 |   [50]

[35] Prekladač sa v tom nevyzná. Yeti sa po maďarsky povie Hima Lajoš. ;-)

reagovať

lojzo | 24. 3. 2014 Po 15:16 |   [51]

[46] „tvoje ilúzie sú u mňa v úplnom bezpečí“ To som rád! Ty si iluzionistka? ;-)

reagovať

kety | 24. 3. 2014 Po 18:05 |   [52]

Kdyby se quick chtěl dočíst o všech těch podvrcholových hrůzách od A do Z, tak tady :-(

reagovať

SV | 25. 3. 2014 Ut 9:45 |   [53]

reagovať

SV | 25. 3. 2014 Ut 9:46 |   [54]

[51] že vraj hej ;-)

reagovať

quick | 25. 3. 2014 Ut 20:28 |   [55]

[29] Zkouška uvozovek, asi bude mít Jago pravdu a navíc jsem tam chtěla dát původně tenhle konec

reagovať

quick | 25. 3. 2014 Ut 20:29 |   [56]

[29] Dík. :-)

reagovať

quick | 25. 3. 2014 Ut 20:45 |   [57]

[52] Narazila jsem na to taky, kety a hodně rychle zavřela.
Myslím, že není zrovna vhodné dávat takové fotky běžně na internet, je možné, že je to myšleno jako varování, ale ti, kdo tam chtějí jít, půjdou, přestože o nebezpečí vědí, ale nevěří, že by se jich to týkalo /nemám teď na mysli opravdové horolezce, spíš výpravy komerční/ a jako senzace se mně to vůbec nelíbí .
Asi podobně, jako třeba některé fotky pro kriminalisty nepatří na veřejnost.
Ale to je jen můj názor.

reagovať

kety | 25. 3. 2014 Ut 20:54 |   [58]

[57] Naprosto souhlasím.

reagovať

quick | 25. 3. 2014 Ut 21:00 |   [59]

[45] Je to občas noční můra, že by se člověk do podobné situace mohl dostat. Nemusí jít o hory, může jít o dopravní nehodu, v letadle, ve vodě, nemoc, kdy se jeden musí rozhodnout, zda nechat odpojit někoho blízkého od přístrojů.

I tak je kolem „vlčenie“ dost. Jdu se radši podívat na Jagovy a Wickyiny orchideje. :-;

reagovať

SV | 26. 3. 2014 St 9:43 |   [60]

[57] áno, preto som to vtedy zavrela na neuložila som si to.

reagovať

SV | 26. 3. 2014 St 9:43 |   [61]

[59] to máš pravdu.

reagovať

pepa | 18. 4. 2014 Pia 18:37 |   [62]

[44] Takto to tam vypadá

reagovať

quick | 18. 4. 2014 Pia 21:41 |   [63]

[62] Četla jsem, že Šerpové jsou častější oběti lavin, protože je těžký náklad stáhne rychle dolů než ty, kteří nesou jen osobní věci.

reagovať

pepa | 19. 4. 2014 So 4:18 |   [64]

[63] Nevím. Lavině o rychlosti přes 200 km/hod je nejspíš srdečně jedno, jaký kdo má náklad.

reagovať

SV | 25. 4. 2014 Pia 9:24 |   [65]

[64] tojefakt. a mám dojem, že aj akejkoľvek inej lavíne. ale už som pochopilo, ako to Quick myslela. ono to bolo myslené asi tak, že človek bez nákladu má malilinko väčšiu šancu prežiť (vyhrabať sa, prípadne vyplávať z laviny)

reagovať

Pripojte svoj komentár!

Môžete používať Texy! syntax.

* Hviezdičkou sú označené povinné údaje.


Rubriky

Najnovšie komentáre

Fotogalérie

    Náhodná fotografia

    Prejdite na fotografiu Catania, Sicílie, 28. 12. 2013.

    Všetky fotogalérie


    Obľúbené adresy



    Služobný vchod